فرانسه پاریس مد فرانسه صنعت مد فرانسه LV PARIS IFFEL MODEL PARIS LOUIS VAITTON COCO CHANEL
فرانسه کشور پیشرو در صنعت مد

صنعت مد فرانسه : بدون شک فرانسه را می توان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت مد و فشن دانست.

هم چنین این صنعت بیش از هر صنعت دیگر در این کشور رشد داشته است.

مشهورترین و موفق ترین برندها در صنعت مد فرانسه متولد شدند و رشد یافته اند.

در این مطلب مجله شاهدُخت ، تاریخچه‌ای کوتاه از ۴ برند مطرح فرانسوی را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

صنعت مد فرانسه
مد فرانسه مدل فرانسوی france model model mod styleمدل استایل

١) کوکو شانل

کوکو شانل  coco chanel  موسس برند

یک برند لوکس که به تولید انواع مختلف کیف و کفش، اکسسوری و عطر می پردازد. گابریل کوکو شانل مؤسس این برند می باشد که خود جزو مشهورترین و تأثیرگذارترین افراد در صنعت مد می باشد. تأثیر فوق العاده وی بر پوشش زنانه غیرقابل انکار می باشد به طوریکه توانسته افرادی نظیر نیکل کیدمن و مرلین مونرو را جذب برند خود سازد. گابریل دوران نوجوانی اش را در یک پرورشگاه سپری کرد. زمانی که از درس و کتاب خبری نبود اوقات فراغتش را در خیاط خانه آنجا به خیاطی و بافندگی سپری می کرد. سپس در سال ۱۹۱۰ با کمک مالی یک خیر خیاط خانه ای راه اندازی کرد و در آن به طراحی کلاه مشغول شد و اینگونه در سن ۱۸ سالگی وارد دنیای مد و فشن شد.

٢) هرمس

موسس برند هرمسhermes

برندی با تارخچه ١٨٠ ساله که بیش از ١۵٠ سال است توانسته جزو معتبرترین و لوکس ترین برندهای جهان باشد. تری هرمس بنیانگذار آن اصلیتی آلمانی دارد که از سال ١٨٣٧ فعالیت خود را آغاز نموده است. یعنی زمانی که تنها ٣۶ سال داشت. وی در ابتدا تجهیزات قفل درب کالسکه تولید می کرد، به همین خاطر است که در لوگوی این برند از طرح کالسکه استفاده شده است. جالب است بدانید وی در سال ٢٠١٣ از طرح های فرش های تبریز در طراحی لباس هایش بهره برده است.

٣) لویی ویتون

موسس برند لویس ویتون لویی ویتون louis vaitton  LV

این برند به اختصار LV نیز خوانده می شود. در سال ١٨۵۴ توسط لویی ویتان تاسیس شد. این شرکت به تولید کالاهای چرمی، جواهرات و عینک و … مشغول است و در ۶سال پیاپی با ارزشترین نام تجاری در زمینه کالای لوکس در جهان بود. ارزش این برند در سال ٢٠١٢ معادل ٢۵.٩ میلیارد دلار برآورد گردید. لویی ویتون در ده سالگی مادرش را از دست داد و در فاصله‌ی زمانی نسبتاً کمی پدرش هم (که یک نجار بود) فوت کرد. لویی ویتون در پاریس به شاگردی یک مغازه پرداخت و ساختن چمدان را یاد گرفت. درآمد شاگردی آنقدر زیاد نبود و او کار دومی را هم در کنار آن بر عهده گرفت: بستن چمدانهای مسافرتی. آن زمان، چمدان یک کالای نسبتاً لوکس حساب می‌شد و می‌توانید تصور کنید که چه کسانی برای بستن چمدان خود کارگر می‌گرفتند: طبقه‌ اشراف و ثروتمندان فرانسه. آشنایی با سبک زندگی ثروتمندان و انبوه وسایل لوکس و غیرضروری آنها و قیمت بالایی که حاضر بودند برای محصولات مختلف پرداخت کنند، به تدریج ایده تولید محصولات لوکس را در ذهن او پرورش داد.

۴) لاگوست

LACOUSTE لاگوست موسس برند

این برند در سال ١٩٣٣ توسط رنه لاگوست و آندره ژیلر آغاز به کار کرد. این شرکت در ابتدا شروع به تولید لباس تنیس کرد و برای برند خود یک لوگو به شکل کروکودیل طراحی نمود. بعدها به تولید لباس گلف و قایقرانی نیز مشغول شد و در سال ١٩۵١تنوع بیشتری به محصولاتش بخشید. مثلا لباس های رنگی تنیس را طراحی کرد که تا آن زمان فقط سفید بودند و برای خود شعار “نماد موفقیت یک ورزشکار شایسته” را برگزید.